Doorgaan naar hoofdcontent

Afval sorteren


Bij onze school is er een 'afvalstraat':
hier vind je allerlei containers.
Eentje voor restafval,
eentje voor papier,
eentje voor glas
en eentje voor PMD. 

In de klas keken we al eens naar allerlei afval
en sorteerden we wat bij elkaar hoorde.
Dat was voor ons nog erg moeilijk,
maar 'al doende, leert men'?
We zorgen er in de klas ook altijd voor dat we
ons fruit-afval in een apart vuilnisbakje sorteren!
Dit doen de meeste kindjes al flink.

Daarna trokken we ons fluohesje aan
en gingen we een kijkje nemen waar wat nu precies in moest.

Vooral de glascontainer vonden we wel interessant.
Als we er een glazen fles of bokaal in gooiden,
hoorden we het breken.
 























Een klein beetje teleurstelling:
"Gaan we nu echt niet naar het speelplein?" 😉.


Reacties

Populaire posts van deze blog

De zonnegloed

Vorig jaar konden we niet op schoolreis, dus mochten we dit jaar eens extra vroeg op schoolreis. We gingen diertjes kijken in "de zonnegloed".  Benieuwd naar wat foto's? Die komen er nu aan (alvast dankjewel aan 'meester' Arne 😉!).

Kiekjes op het springkasteel

Dankjewel juf Liesbeth!

Fijne vaderdag!