Doorgaan naar hoofdcontent

Spaarpot tellen



Hebben jullie ook een "spaarvarkentje" thuis? :)

Vandaag tel ik hoeveel euro er in mijn spaarpot zit.

(Nog eens herhalen dat er veel verschillende leeftijden
in onze klasje zitten :)!)
--> Voor de oudere leerlingen een opdracht
met veel leerkansen :).
--> Maar ook voor de jongere leerlingen
zitten er enkele goeie oefeningen in...
De beleving, de fijne motoriek, ...

Kijk je mee? 


Wat kun je nu nog doen als je rond de euro werkt? 

--> Werk je liever niet met echt geld, en heb je geen speelmuntjes in huis?
vb. 

--> knutsel zelf een leuke kassa
vb. 


--> Samen winkeltje spelen. 
Je kan dit met alle spullen in huis doen: enkele kleren, fruit of groenten, ... 

Voor de oudere leerlingen kun je de artikelen een 'prijs' geven.
Je kan best eerst oefenen op het kopen/betalen van één artikel,
daarna opbouwen:
als je twee artikels koopt, zul je de twee bedragen moeten
samentellen voor je het kan betalen :). 

Tip: Als we in de klas rond de euro werken en echt gaan tellen,
dan gebruik ik om te beginnen enkel de 1 euro munten om te betalen :). 











--> boodschappenlijstje lezen en de juiste hoeveelheid 'producten'
in een mandje/zakje verzamelen.
vb. 

--> een leuk liedje om mee te zingen





enkele mogelijke doelen die bij deze activiteit passen:

...




Reacties

Populaire posts van deze blog

Sfeerbeeldjes van onze tweede dag

We hadden een leuke dag samen.  Met werkmomentjes, speelmomentjes, snackmomentjes, de eerste turnles en een rustig (sensorisch) slot van de dag.  Ps. Mijn excuses als alle foto’s wat door elkaar staan 😉. 

Springkastelen. Frietjes. Zwemmen.

 

Plopsaland foto’s

Een wirwar aan foto’s van een superleuke dag.  Een filmpje volgt later ❤️.