Gisteren schreven we een brief,
vandaag gingen we die brief posten in de brievenbus.
We kleefden een postzegel (maar shhtt, geen echte) in het hoekje van de enveloppe,
schreven er het adres op en de enveloppe werd versierd met een mijtertje.
Even wachten tot iedereen geplast heeft en zijn fluohesje aan heeft...
Dan gaan we op zoek naar de rode brievenbus.
Is dit de juiste brievenbus?
Neen! Dit is de brievenbus van iemand zijn huis.
Niet die van de postbode.
Niet die van de postbode.
We moeten wat verder zoeken, en wandelen...
Gevonden!
Tijdens deze tijd van het jaar zijn veel brievenbussen verkleed als Sint.
Ze hebben een mijter, en een baard.
Ze hebben een mijter, en een baard.
We posten onze brief.
Ziezo, alle brieven zijn gepost.
Binnenkort komt de postbode hier langs,
dan opent hij met zijn speciale sleutel het deurtje van de brievenbus.
Hij zal er voor zorgen dat onze brief goed gesorteerd wordt en
Binnenkort komt de postbode hier langs,
dan opent hij met zijn speciale sleutel het deurtje van de brievenbus.
Hij zal er voor zorgen dat onze brief goed gesorteerd wordt en
uiteindelijk bij Sinterklaas terecht komt.
Op de terugweg zagen we aan het raam van een dienstencentrum
in de buurt mooie prenten hangen.
Het verhaal van 'goudlokje' hing uit.
Juf Liesbeth las het ons nog eens voor :-).
in de buurt mooie prenten hangen.
Het verhaal van 'goudlokje' hing uit.
Juf Liesbeth las het ons nog eens voor :-).














































Wat fijn! Benieuwd naar wat de Sint van al die brieven vindt. :)
BeantwoordenVerwijderen