Doorgaan naar hoofdcontent

Plezier in de turnzaal.



Op woensdag 
is er telkens een bewegingslesje. En deze maand werken we rond ballonnen. 

We warmen ons al dansend steeds goed op.(Meester Siebe toonde ons hoe je de vliegerdans danst en juf Roxan toonde ons de pinguindans voor.)

Daarna mochten we allerlei spelletjes spelen. Vandaag: 

1: de ballon in de lucht houden (met onze handen, ons hoofd, onze poep, onze elleboog, …)

2: De ballon in de lucht houden met een opgerolde krant die met plakband aan elkaar geplakt is. 

3: een wedstrijdje ballon blazen. Hierbij leren we vooral om nadien een hand te geven aan elkaar en te zeggen: “goed gespeeld”! Of je nu wint, of verliest :)!

4: een beetje wiskunde tijdens het parachute-spel? Check. 

We sluiten altijd af met een rustmomentje, voor we onze schoenen terug aandoen. 






















Reacties

Populaire posts van deze blog

De zonnegloed

Vorig jaar konden we niet op schoolreis, dus mochten we dit jaar eens extra vroeg op schoolreis. We gingen diertjes kijken in "de zonnegloed".  Benieuwd naar wat foto's? Die komen er nu aan (alvast dankjewel aan 'meester' Arne 😉!).

Kiekjes op het springkasteel

Dankjewel juf Liesbeth!

Fijne vaderdag!